Публикации\НОЦ миграционной педагогики - Казанский (Приволжский) федеральный университет
Публикации

2021

Громова Ч.Р., Хайрутдинова Р.Р. Образовательные технологии для работы с детьми мигрантов/ Психология образования в поликультурном пространстве. - 2021.- № 1(53). - С. 76-88.

https://repository.kpfu.ru/?p_id=251627

Gromova C, Khairutdinova R, Birman D, Educational practices for immigrant children in elementary schools in Russia//Education Sciences. - 2021. - Vol.11, Is.7. - Art. № 325.

https://www.mdpi.com/2227-7102/11/7/325

2020

Глава в коллективной международной монографии: Chulpan Gromova, Rezeda Khairutdinova, Dina Birman and Aydar Kalimullin Chapter 3: Teaching technologies for immigrant children: an exploratory study of elementary school teachers in Russia, (p. 51-65) in Acculturation and school adjustment of minority students: school and family-related factors. (2020). Ed. Makarova, E. London: Routledge, Taylor & Francis Group

https://www.routledge.com/Acculturation-and-School-Adjustment-of-Minority-Students-School-and-Family-Related/Makarova/p/book/9780367516345

2019

Gromova C, Khairutdinova R, Birman D, Teaching technologies for immigrant children: an exploratory study of elementary school teachers in Russia*//Intercultural Education. - 2019. -Volume 30, Issue 5, 2019, Pages 495-509.

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14675986.2019.1586215

Khairutdinova, R., Birman, D., Kalimullin, A., Gromova, C., Semenova, E., & Troska, Z. (2019). Attitudes towards Cultural Diversity: A Study of Russian Teachers. Journal for the Study of Religions and Ideologies, 18(52), 80-95. 

http://www.jsri.ro/ojs/index.php/jsri/article/view/1040

Gromova, C., & Khairutdinova, R. (2019). Cultural Diversity in Russian School: Results of Research of Elementary School Teachers' Experience with the Immigrant Children. ARPHA Proceedings, 1, 977.

https://repository.kpfu.ru/?p_id=239688

Khairutdunova, Rezeda, Gromova Chulpan. Cultural Diversity in Russian School: Results of Research of Elementary School Teachers' Experience with the Immigrant Children/ V INTERNATIONAL FORUM ON TEACHER EDUCATION (IFTE), 2019.

https://repository.kpfu.ru/?p_id=236735

2018

Pomelov V.B, Khairutdinova R.R, Kryukova N.I., Lexical material of regional content in the process of implementing the communicative approach in teaching english to students of non-linguistic specialties//XLinguae. - 2018. - Vol.11, Is.1. - P.136-151.


https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85041296781&doi=10.18355%2fXL.2018.11.01.13&partnerID=40&md5=8054815ce095f30ac0ccc2fc81b2645b

 

Шаесламова Г.Д., Громова Ч.Р. Использование case – study в психолого-педагогической подготовке учителя//Тенденции развития науки и образования, 2018, №3// http://ljournal.ru/wp-content/uploads/2016/05/lj30.06.2018_p1.pdf

 

Громова Ч.Р., Хайрутдинова Р.Р., /Г.Д. Образовательные практики для детей мигрантов//Сборник научных трудов IV Международного форума по педагогическому образованию и региональной конференции ISATT. Часть 3. Казань, 2018. с 21-28.

https://repository.kpfu.ru/?p_id=190876

 

Шаесламова Г. Д., Нуруллина А.Р., Громова Ч.Р. Формирование позитивных межличностных отношений у детей мигрантов дошкольного возраста со сверстниками.// Шаесламова Г. Д., Нуруллина А.Р., Громова Ч.Р.//Наука и образование: новое время, 2018, №3

https://articulus-info.ru/tag/3-maj-iyun-2018-g