| Form of presentation | Conference proceedings in international journals and collections |
| Year of publication | 2025 |
| Язык | русский |
|
Nikiforova Elvira Gumarovna, author
Pavlova Khristina Aleksandrovna, author
Safina Aida Anasovna, author
|
|
Galyamov Irek Ismagilovich, author
|
| Bibliographic description in the original language |
Safina A.A. Capitalizing on Personal Brand: Strategies and Challenges in the Digital Age / A.A. Safina, E.G. Nikiforova, K.A. Pavlova, I.I. Galyamov // Proceedings of the 4th International Conference Engineering Innovations and Sustainable Development .CEISD 2025. Lecture Notes in Civil Engineering, vol 648. Springer, Cham. PP. 611–619
Safina A.A. Kapitalizaciya lichnogo brenda: strategii i vyzovy v cifrovuyu epokhu / A.A. Safina, E.G. Nikiforova, Kh.A. Pavlova, I.I. Galyamov // Materialy 4-y Mezhdunarodnoy konferencii «Inzhenernye innovacii i ustoychivoe razvitie» // CEISD 2025. Konspekty lekciy po grazhdanskomu stroitelstvu, tom 648. Springer, Cham. S.611-619. (statya Scopus) |
| Annotation |
Proceedings of the 4th International Conference Engineering Innovations and Sustainable Development |
| Keywords |
Branding, Capitalization, Social Media, Digital Reputation, Influencer Marketing, Monetization, Personal Brand, Promotion Strategies.
личный бренд, брендинг, капитализация, социальные медиа, цифровая репутация, монетизация, маркетинг влияния, стратегии продвижения. |
| The name of the journal |
Proceedings of the 4th International Conference Engineering Innovations and Sustainable Development
|
| URL |
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-92520-7_84 |
| Please use this ID to quote from or refer to the card |
https://repository.kpfu.ru/eng/?p_id=315901&p_lang=2 |
Full metadata record  |
| Field DC |
Value |
Language |
| dc.contributor.author |
Nikiforova Elvira Gumarovna |
ru_RU |
| dc.contributor.author |
Pavlova Khristina Aleksandrovna |
ru_RU |
| dc.contributor.author |
Safina Aida Anasovna |
ru_RU |
| dc.contributor.author |
Galyamov Irek Ismagilovich |
ru_RU |
| dc.date.accessioned |
2025-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
| dc.date.available |
2025-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
| dc.date.issued |
2025 |
ru_RU |
| dc.identifier.citation |
Safina A.A. Capitalizing on Personal Brand: Strategies and Challenges in the Digital Age / A.A. Safina, E.G. Nikiforova, K.A. Pavlova, I.I. Galyamov // Proceedings of the 4th International Conference Engineering Innovations and Sustainable Development .CEISD 2025. Lecture Notes in Civil Engineering, vol 648. Springer, Cham. PP. 611–619
Сафина А.А. Капитализация личного бренда: стратегии и вызовы в цифровую эпоху / A.A. Сафина, Э.Г. Никифорова, Х.А. Павлова, И.И. Галямов // Материалы 4-й Международной конференции «Инженерные инновации и устойчивое развитие» // CEISD 2025. Конспекты лекций по гражданскому строительству, том 648. Springer, Cham. С.611-619. (статья Scopus) |
ru_RU |
| dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/eng/?p_id=315901&p_lang=2 |
ru_RU |
| dc.description.abstract |
Proceedings of the 4th International Conference Engineering Innovations and Sustainable Development |
ru_RU |
| dc.description.abstract |
In the conditions of the saturated information field and increasing competi-tion in the labor market, capitalization of personal brand is becoming a criti-cal strategy for achieving professional and financial goals. This contribution investigates the key aspects of the formation and monetization of personal brand, analyzing effective strategies, modern tools and challenges associated with managing personal reputation in the digital environment. The work provides a practical approbation of the capitalization of a personal brand. The calculations clearly show how the owner of an enterprise can enter the busi-ness with one of the elements of reputational capital – a personal brand. The authors included the personal brand of the owner in the system of business processes that affects sales and financial results of a joint project. As a result of considering the revenue, costs and investments in the personal brand, we calculated the NPV, IRR and payback period for the project entered by the owner of the company. Based on the fact of drawing up the financial model, we received a budget of income and expenses, a budget of cash flows and a budget for the balance sheet of the project.
В условиях насыщенного информационного поля и возрастающей конкуренции на рынке труда, капитализация личного бренда становится критически важной страте-гией для достижения профессиональных и финансовых целей. Данная статья иссле-дует ключевые аспекты формирования и монетизации личного бренда, анализируя эффективные стратегии, современные инструменты и вызовы, связанные с управле-нием личной репутацией в цифровой среде. В статье проведена практическая апробация капитализации личного бренда. Наглядно в расчетах показано, как собственник предприятия может зайти в бизнес одним из элементов репутационного капита-ла – личным брендом. Мы включили личный бренд собственника в систему бизнес-процессов, который влияет на продажи и финансовые результаты совместного про-екта. В результате рассмотрения выручки, затрат и инвестиций в личный бренд, мы рассчитали NPV, IRR и срок окупаемости по проекту, в который зашел собственник компании. По факту составления финансовой модели получили бюджет доходов и расходов, бюджет движения денежных средств и бюджет по балансовому листу проекта. |
ru_RU |
| dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
| dc.subject |
Branding |
ru_RU |
| dc.subject |
Capitalization |
ru_RU |
| dc.subject |
Social Media |
ru_RU |
| dc.subject |
Digital Reputation |
ru_RU |
| dc.subject |
Influencer Marketing |
ru_RU |
| dc.subject |
Monetization |
ru_RU |
| dc.subject |
Personal Brand |
ru_RU |
| dc.subject |
Promotion Strategies.
личный бренд |
ru_RU |
| dc.subject |
брендинг |
ru_RU |
| dc.subject |
капитализация |
ru_RU |
| dc.subject |
социальные медиа |
ru_RU |
| dc.subject |
цифровая репутация |
ru_RU |
| dc.subject |
монетизация |
ru_RU |
| dc.subject |
маркетинг влияния |
ru_RU |
| dc.subject |
стратегии продвижения. |
ru_RU |
| dc.title |
Капитализация личного бренда: стратегии и вызовы в цифровую эпоху ( Capitalizing on Personal Brand: Strategies and Challenges in the Digital Age) |
ru_RU |
| dc.type |
Conference proceedings in international journals and collections |
ru_RU |
|