Kazan (Volga region) Federal University, KFU
KAZAN
FEDERAL UNIVERSITY
 
AXIOLOGICAL PRIORITIES OF SUBJECT-SUBJECT INTERACTION IN HIGHER EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF THE COGNITIVE PARADIGM
Form of presentationArticles in international journals and collections
Year of publication2022
Языканглийский
  • Kondrateva Irina Germanovna, author
  • Fakhrutdinova Anastasiya Viktorovna, author
  • Bibliographic description in the original language Kamaleeva AR, Fakhrutdinova AV (Fakhrutdinova Anastasia V), Kondrateva IG (Kondrateva Irina G.), Axiological priorities of subject-subject interaction in higher education from the perspective of the cognitive paradigm//TOMSK STATE UNIVERSITY JOURNAL. - 2022. - Vol.478, Is.. - P.171-.
    Annotation актуальность статьи обусловлена необходимостью определения роли когнитивной парадигмы в повышении эффективности субъект-субъектного взаимодействия в высшей школе. Цель статьи – рас крыть эмпатичные резервы и механизмы взаимодействия педагога и обучающихся, способствующие его протека нию в атмосфере комфортности и доверительности. Определяется значимость когнитивного компонента эм патии как связующего звена развития ценностного осознания, понимания и регуляции когниций и эмоций субъектов образования, влияющих на успешность их взаимодействия
    Keywords субъект-субъектное взаимодействие, обучающиеся, педагог, партисипация, эмпатия, основные партисипативные умения, продвинутые партисипативные умения
    The name of the journal TOMSK STATE UNIVERSITY JOURNAL
    Please use this ID to quote from or refer to the card https://repository.kpfu.ru/eng/?p_id=278607&p_lang=2

    Full metadata record