Form of presentation | Articles in Russian journals and collections |
Year of publication | 2020 |
Язык | русский |
|
Nurutdinova Aida Rustamovna, author
|
Bibliographic description in the original language |
Reimagining and rethinking engineering education (case study: A POST COVID-19 EDUCATION: F2F VS ONLINE) Nurutdinova A.R., Khakimova E.G., Panfilova E.V. V sbornike: Inzhenernoe obrazovanie v kontekste budushhikh promyshlennykh revolyuciy - SINERGIYa-2020. Sbornik nauchnykh statey mezhdunarodnoy setevoy nauchno-prakticheskoy konferencii. Pod redakciey V.V. Kondrateva; Ministerstvo nauki i vysshego obrazovaniya Rossiyskoy Federacii, Kazanskiy nacionalnyy issledovatelskiy tekhnologicheskiy universitet. 2020. S. 192-199. |
Annotation |
ИНЖЕНЕРНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ В КОНТЕКСТЕ БУДУЩИХ ПРОМЫШЛЕННЫХ РЕВОЛЮЦИЙ - СИНЕРГИЯ-2020 Сборник научных статей международной сетевой научно-практической конференции. Под редакцией В.В. Кондратьева; Министерство науки и высшего образования Российской Федерации, Казанский национальный исследовательский технологический университет. 2020 Издательство: Казанский национальный исследовательский технологический университет (Казань) |
Keywords |
специалисты по решению проблем, новаторы, междисциплинарный подход, современные проблемы, принципиально разные компетенции, широкое понимание, современные технологии, problem-solvers, innovators, interdisciplinary approach, contemporary problems, fundamentally different competencies, a broad based understanding, contemporary technologies |
The name of the journal |
ИНЖЕНЕРНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ В КОНТЕКСТЕ БУДУЩИХ ПРОМЫШЛЕННЫХ РЕВОЛЮЦИЙ - СИНЕРГИЯ-2020 Сборник научных статей международной сетевой научно-практической конференции. Под редакцией В.В. Кондратьева; Министерство науки и высшего образования Российской Федерации, Казанский национальный исследовательский технологический университет. 2020 Издательство: Казанский национальный исследовательский технологический университет (Казань)
|
URL |
https://www.elibrary.ru/item.asp?id=44608784 |
Please use this ID to quote from or refer to the card |
https://repository.kpfu.ru/eng/?p_id=248666&p_lang=2 |
Resource files | |
|
Full metadata record |
Field DC |
Value |
Language |
dc.contributor.author |
Nurutdinova Aida Rustamovna |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2020-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2020-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2020 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
Reimagining and rethinking engineering education (case study: A POST COVID-19 EDUCATION: F2F VS ONLINE) Nurutdinova A.R., Khakimova E.G., Panfilova E.V. В сборнике: Инженерное образование в контексте будущих промышленных революций - СИНЕРГИЯ-2020. Сборник научных статей международной сетевой научно-практической конференции. Под редакцией В.В. Кондратьева; Министерство науки и высшего образования Российской Федерации, Казанский национальный исследовательский технологический университет. 2020. С. 192-199. |
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/eng/?p_id=248666&p_lang=2 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
ИНЖЕНЕРНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ В КОНТЕКСТЕ БУДУЩИХ ПРОМЫШЛЕННЫХ РЕВОЛЮЦИЙ - СИНЕРГИЯ-2020 Сборник научных статей международной сетевой научно-практической конференции. Под редакцией В.В. Кондратьева; Министерство науки и высшего образования Российской Федерации, Казанский национальный исследовательский технологический университет. 2020 Издательство: Казанский национальный исследовательский технологический университет (Казань) |
ru_RU |
dc.description.abstract |
How to make universities less vulnerable and higher education accessible, equitable and sustainable. Moving to online learning is very expensive in itself, as universities license new software and provide computing hardware so that all students can study online. The current crisis (COVID19) has not only created new problems, but also revealed an underlying problem. In the face of the current pandemic, colleges and universities need to develop strategies to adapt to an extremely uncertain environment, not only to address the immediate crisis, but also for the longer term. Real opportunities need to be applied to make engineering education stronger while maintaining quality. The COVID-19 pandemic has forced the closure of millions of Universities around the world. As a result, educators and education leaders must find new ways to provide education to over one billion students. This is a crisis, but within which is the opportunity to rethink education. In this article, we discuss productive ways to take advantage of the opportunity brought about by the disastrous crisis. |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
специалисты по решению проблем |
ru_RU |
dc.subject |
новаторы |
ru_RU |
dc.subject |
междисциплинарный подход |
ru_RU |
dc.subject |
современные проблемы |
ru_RU |
dc.subject |
принципиально разные компетенции |
ru_RU |
dc.subject |
широкое понимание |
ru_RU |
dc.subject |
современные технологии |
ru_RU |
dc.subject |
problem-solvers |
ru_RU |
dc.subject |
innovators |
ru_RU |
dc.subject |
interdisciplinary approach |
ru_RU |
dc.subject |
contemporary problems |
ru_RU |
dc.subject |
fundamentally different competencies |
ru_RU |
dc.subject |
a broad based understanding |
ru_RU |
dc.subject |
contemporary technologies |
ru_RU |
dc.title |
Переосмысление инженерного образования (тематическое исследование: образование после COVID-19: ОФФЛАЙН VS ОНЛАЙН)
Reimagining and rethinking engineering education (case study: A POST COVID-19 EDUCATION: F2F VS ONLINE) |
ru_RU |
dc.type |
Articles in Russian journals and collections |
ru_RU |
|