Form of presentation | Articles in international journals and collections |
Year of publication | 2019 |
Язык | английский |
|
Krivonozhkina Ekaterina Gennadevna, author
|
Bibliographic description in the original language |
Voronina M.V, Tretyakova Z.O, Krivonozhkina E.G, Augmented reality in teaching descriptive geometry, engineering and computer graphics-systematic review and results of the russian teachers' experience//Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. - 2019. - Vol.15, Is.12. - P.1-17. |
Annotation |
В данной статье речь идёт об использовании дополненной реальности в обучении студентов-будущих учителей. Целью исследования является изучение современного состояния знаний и практики существующих курсов, использующих концепцию ДР; проведение педагогического эксперимента по обучению студентов созданию информационной модели строительной конструкции с использованием концепции ДР; изучение влияния технологии ДР на студентов, преподавателей, на качество выполнения студентами проектных работ и презентации проектов. |
Keywords |
Augmented reality (AR), Descriptive geometry, Educational technology, Engineering and computer graphics (DGECG), StudentsTeachersUniversities |
The name of the journal |
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education
|
URL |
https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85081733783&doi=10.29333%2fejmste%2f113503&partnerID=40&md5=82d1ff23dc6d596ff39c9b33f2c8838f |
Please use this ID to quote from or refer to the card |
https://repository.kpfu.ru/eng/?p_id=230742&p_lang=2 |
Full metadata record |
Field DC |
Value |
Language |
dc.contributor.author |
Krivonozhkina Ekaterina Gennadevna |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2019-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2019-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2019 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
Voronina M.V, Tretyakova Z.O, Krivonozhkina E.G, Augmented reality in teaching descriptive geometry, engineering and computer graphics-systematic review and results of the russian teachers' experience//Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. - 2019. - Vol.15, Is.12. - P.1-17. |
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/eng/?p_id=230742&p_lang=2 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education |
ru_RU |
dc.description.abstract |
В данной статье речь идёт об использовании дополненной реальности в обучении студентов-будущих учителей. Целью исследования является изучение современного состояния знаний и практики существующих курсов, использующих концепцию ДР; проведение педагогического эксперимента по обучению студентов созданию информационной модели строительной конструкции с использованием концепции ДР; изучение влияния технологии ДР на студентов, преподавателей, на качество выполнения студентами проектных работ и презентации проектов. |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
Augmented reality (AR) |
ru_RU |
dc.subject |
Descriptive geometry |
ru_RU |
dc.subject |
Educational technology |
ru_RU |
dc.subject |
Engineering and computer graphics (DGECG) |
ru_RU |
dc.subject |
StudentsTeachersUniversities |
ru_RU |
dc.title |
Augmented reality in teaching descriptive geometry, engineering and computer graphics-systematic review and results of the russian teachers' experience |
ru_RU |
dc.type |
Articles in international journals and collections |
ru_RU |
|