Kazan (Volga region) Federal University, KFU
KAZAN
FEDERAL UNIVERSITY
 
AUGMENTED REALITY IN TEACHING DES­CRIPTIVE GEOMETRY, ENGINEERING AND COMPUTER GRAPHICS-SYSTEMATIC REVIEW AND RESULTS OF THE RUSSIAN TEACHERS' EXPERIENCE
Form of presentationArticles in international journals and collections
Year of publication2019
Языканглийский
  • Krivonozhkina Ekaterina Gennadevna, author
  • Bibliographic description in the original language Voronina M.V, Tretyakova Z.O, Krivonozhkina E.G, Augmented reality in teaching descriptive geometry, engineering and computer graphics-systematic review and results of the russian teachers' experience//Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. - 2019. - Vol.15, Is.12. - P.1-17.
    Annotation В данной статье речь идёт об использовании дополненной реальности в обучении студентов-будущих учителей. Целью исследования является изучение современного состояния знаний и практики существующих курсов, использующих концепцию ДР; проведение педагогического эксперимента по обучению студентов созданию информационной модели строительной конструкции с использованием концепции ДР; изучение влияния технологии ДР на студентов, преподавателей, на качество выполнения студентами проектных работ и презентации проектов.
    Keywords Augmented reality (AR), Descriptive geometry, Educational technology, Engineering and computer graphics (DGECG), StudentsTeachersUniversities
    The name of the journal Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education
    URL https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85081733783&doi=10.29333%2fejmste%2f113503&partnerID=40&md5=82d1ff23dc6d596ff39c9b33f2c8838f
    Please use this ID to quote from or refer to the card https://repository.kpfu.ru/eng/?p_id=230742&p_lang=2

    Full metadata record