Form of presentation | Conference proceedings in Russian journals and collections |
Year of publication | 2018 |
Язык | русский |
|
Baklashova Tatyana Aleksandrovna, author
|
Bibliographic description in the original language |
Baklashova T.A., Sakhieva R.G.
K probleme formirovaniya tolerantnosti studentov pedagogicheskogo profilya v klassicheskom universitete / T.A. Baklashova, R.G. Sakhieva // III Andreevskie chteniya: sovremennye koncepcii i tekhnologii tvorcheskogo samorazvitiya lichnosti: sb. st. uchastnikov Vseros. nauch.-prakt. konf. s mezhdunar. uchastiem, 27-28 marta 2018 g. – Kazan: Centr innovacionnykh tekhnologiy, 2018. – S.44-49 |
Annotation |
III АНДРЕЕВСКИЕ ЧТЕНИЯ: СОВРЕМЕННЫЕ КОНЦЕПЦИИ И ТЕХНОЛОГИИ ТВОРЧЕСКОГО САМОРАЗВИТИЯ ЛИЧНОСТИ |
Keywords |
толерантность, педагогическое образование, исследование, взаимодействие, культура, национальная идентичность |
The name of the journal |
III АНДРЕЕВСКИЕ ЧТЕНИЯ: СОВРЕМЕННЫЕ КОНЦЕПЦИИ И ТЕХНОЛОГИИ ТВОРЧЕСКОГО САМОРАЗВИТИЯ ЛИЧНОСТИ
|
URL |
https://dspace.kpfu.ru/xmlui/bitstream/handle/net/131767/44_49.pdf?sequence=-1 |
Please use this ID to quote from or refer to the card |
https://repository.kpfu.ru/eng/?p_id=178553&p_lang=2 |
Full metadata record |
Field DC |
Value |
Language |
dc.contributor.author |
Baklashova Tatyana Aleksandrovna |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2018-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2018-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2018 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
Баклашова Т.А., Сахиева Р.Г.
К проблеме формирования толерантности студентов педагогического профиля в классическом университете / Т.А. Баклашова, Р.Г. Сахиева // III Андреевские чтения: современные концепции и технологии творческого саморазвития личности: сб. ст. участников Всерос. науч.-практ. конф. с междунар. участием, 27-28 марта 2018 г. – Казань: Центр инновационных технологий, 2018. – С.44-49 |
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/eng/?p_id=178553&p_lang=2 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
III АНДРЕЕВСКИЕ ЧТЕНИЯ: СОВРЕМЕННЫЕ КОНЦЕПЦИИ И ТЕХНОЛОГИИ ТВОРЧЕСКОГО САМОРАЗВИТИЯ ЛИЧНОСТИ |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The relevance of the topic is due to an emerging internationalization associated with globalization and a problem of finding the balance in geopolitics, social, economic and
45
education systems managing. The author offers an overview of the theoretical frameworks we are developing around intercultural understanding, students tolerance formation peculiarities, analyzes the University experience in working these concepts into a range of programs and offerings across the university in order to define the initiatives effects. The leading methodical approaches are analysis of scientific sources, empirical analysis based on observation, questioning, testing and pedagogical experiment, as well as high-quality interpretation. |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
толерантность |
ru_RU |
dc.subject |
педагогическое образование |
ru_RU |
dc.subject |
исследование |
ru_RU |
dc.subject |
взаимодействие |
ru_RU |
dc.subject |
культура |
ru_RU |
dc.subject |
национальная идентичность |
ru_RU |
dc.title |
К проблеме формирования толерантности студентов педагогического профиля в классическом университете |
ru_RU |
dc.type |
Conference proceedings in Russian journals and collections |
ru_RU |
|