Form of presentation | Articles in international journals and collections |
Year of publication | 2016 |
Язык | английский |
|
Pupysheva Evgeniya Leonidovna, author
|
Bibliographic description in the original language |
Mansur F. Gilmullin & Evgeniya L. Pupysheva. Workshop on Design and Implementation of Education Programs. Mathematics Education. Volume 11, Issue 1 (April 2016), pp. 35-44. DOI:10.12973/iser.2016.2104a. |
Annotation |
The relevance of this research is due to the fact that the latest normative documents regulating the teacher?s activities in the general school and teacher training in higher school envisage the teacher?s participation in the process of implementation and, partially, in the development of basic educational programs and additional educational programs for educational institutions. The article aims at developing a model of future teachers? training with regard to the requirements of Professional Standard of Teacher, Federal State Educational Standard of Main General Education, and Federal State Educational Standard of Higher Education. The leading method of investigation of this problem is the methodology of designing educational programs, which allows considering the program as a system product of targeted and organized process for the formation of students? special competences. This article represents the program developed by the authors for a new optional discipline ?Workshop on design and implementation of education programs? for the direction of training ?Teacher education?. Particular attention is paid to the formation of future specialist?s labor actions and competencies in line with the Professional Standard of Teacher during the pilot training in the discipline. The program is designed for the teachers of this discipline and university students of this direction of training in any specialty.
Актуальность настоящего исследования обусловлена тем, что новейшие нормативные документы, регулирующие деятельность педагога в основной школе и его подготовку в вузе, предполагают участие педагога в процессах реализации и, частично, в разработке основных образовательных программ, дополнительных образовательных программ образовательной организации. Цель статьи заключается в разработке модели подготовки будущих учителей с учётом требований Профессионального стандарта педагога, Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования, Федерального государственного образовательного стандарта высшего образования. Ведущим методом исследования данной проблемы является метод проектирования образовательных программ, позволяющий рассмотреть программу как системный продукт целенаправленного и организованного процесса по формированию специальных компетенций обучающихся. В данной статье представлена разработанная авторами программа новой вариативной дисциплины ?Практикум по конструированию и реализации общеобразовательных программ? для направления подготовки ?Педагогическое образование?. Особое внимание обращено на формирование у будущего специалиста трудовых действий и компетенций в соответствии с Профессиональным стандартом педагога в ходе экспериментального обучения по данной дисциплине. Программа предназначена для преподавателей, ведущих данную дисциплину, и студентов этого направления подготовки по любой специальности |
Keywords |
профессиональный стандарт педагога, трудовые действия, общеобразовательная программа, конструирование и реализация, professional standard of teacher, labor actions, educational program, design and implementation |
The name of the journal |
Mathematics Education
|
URL |
http://iserjournals.com/journals/med/articles/10.12973/iser.2016.2104a |
Please use this ID to quote from or refer to the card |
https://repository.kpfu.ru/eng/?p_id=125316&p_lang=2 |
Resource files | |
|
Full metadata record |
Field DC |
Value |
Language |
dc.contributor.author |
Pupysheva Evgeniya Leonidovna |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2016-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2016-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2016 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
Mansur F. Gilmullin & Evgeniya L. Pupysheva. Workshop on Design and Implementation of Education Programs. Mathematics Education. Volume 11, Issue 1 (April 2016), pp. 35-44. DOI:10.12973/iser.2016.2104a. |
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/eng/?p_id=125316&p_lang=2 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
Mathematics Education |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The relevance of this research is due to the fact that the latest normative documents regulating the teacher?s activities in the general school and teacher training in higher school envisage the teacher?s participation in the process of implementation and, partially, in the development of basic educational programs and additional educational programs for educational institutions. The article aims at developing a model of future teachers? training with regard to the requirements of Professional Standard of Teacher, Federal State Educational Standard of Main General Education, and Federal State Educational Standard of Higher Education. The leading method of investigation of this problem is the methodology of designing educational programs, which allows considering the program as a system product of targeted and organized process for the formation of students? special competences. This article represents the program developed by the authors for a new optional discipline ?Workshop on design and implementation of education programs? for the direction of training ?Teacher education?. Particular attention is paid to the formation of future specialist?s labor actions and competencies in line with the Professional Standard of Teacher during the pilot training in the discipline. The program is designed for the teachers of this discipline and university students of this direction of training in any specialty.
Актуальность настоящего исследования обусловлена тем, что новейшие нормативные документы, регулирующие деятельность педагога в основной школе и его подготовку в вузе, предполагают участие педагога в процессах реализации и, частично, в разработке основных образовательных программ, дополнительных образовательных программ образовательной организации. Цель статьи заключается в разработке модели подготовки будущих учителей с учётом требований Профессионального стандарта педагога, Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования, Федерального государственного образовательного стандарта высшего образования. Ведущим методом исследования данной проблемы является метод проектирования образовательных программ, позволяющий рассмотреть программу как системный продукт целенаправленного и организованного процесса по формированию специальных компетенций обучающихся. В данной статье представлена разработанная авторами программа новой вариативной дисциплины ?Практикум по конструированию и реализации общеобразовательных программ? для направления подготовки ?Педагогическое образование?. Особое внимание обращено на формирование у будущего специалиста трудовых действий и компетенций в соответствии с Профессиональным стандартом педагога в ходе экспериментального обучения по данной дисциплине. Программа предназначена для преподавателей, ведущих данную дисциплину, и студентов этого направления подготовки по любой специальности |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
профессиональный стандарт педагога |
ru_RU |
dc.subject |
трудовые действия |
ru_RU |
dc.subject |
общеобразовательная программа |
ru_RU |
dc.subject |
конструирование и реализация |
ru_RU |
dc.subject |
professional standard of teacher |
ru_RU |
dc.subject |
labor actions |
ru_RU |
dc.subject |
educational program |
ru_RU |
dc.subject |
design and implementation |
ru_RU |
dc.title |
Workshop on Design and Implementation of Education Programs |
ru_RU |
dc.type |
Articles in international journals and collections |
ru_RU |
|