Form of presentation | Articles in international journals and collections |
Year of publication | 2015 |
Язык | английский |
|
Gilmullin Mansur Fayzrakhmanovich, author
|
Bibliographic description in the original language |
Gilmullin M. F. The Experiment Check of the Efficiency of the Historical Component Formation in Teacher's Mathematical Methodological Culture / International Education Studies. - 2015/ -Vol 8, No 4. - R. 218-230. DOI: 10.5539/ies.v8n4p218
|
Annotation |
When teachers do not know the history of science well, when they misunderstand and underestimate its educational importance, it becomes a serious obstacle for the improvement of their methodological skills. This paper has a goal to describe author?s method how to teach the history of mathematics. This method is aimed at training math teacher?s profession-oriented qualities. These qualities form a historical component of teacher?s culture of mathematics and methodology. Besides, the paper describes the techniques and results of experimental tests for the efficiency of this method. These materials can be useful for teachers who create a cultural and historical atmosphere on math lessons at school and for university teachers who use historical mathematical ideas in their work.
Недостаточное знание учителями истории науки, непонимание и недооценка ее педагогического значения является серьезным препятствием в повышении их методического мастерства. Целью данной работы является описание авторской методики обучения студентов истории математики, направленной на формирование профессионально ориентированных качеств учителя математики. Эти качества составляют исторический компонент математико-методической культуры учителя. Описаны также методы и результаты экспериментальной проверки эффективности данной методики. Эти материалы могут быть полезными учителям, создающим культурно-историческую среду обучения математике в школе, и преподавателям вузов, применяющим историко-математические идеи в своей работе. |
Keywords |
history of mathematics; future math teachers; teacher?s mathematical methodological culture; formation of historical component; math teacher?s profession-oriented qualities; история математики, будущие учителя математики, математико-методическая культура учителя, формирование исторического компонента, профессионально ориентированные качества учителя математики. |
The name of the journal |
International Education Studies
|
On-line resource for training course |
|
URL |
http://www.ccsenet.org/journal/index.php/ies/article/view/47014 |
Please use this ID to quote from or refer to the card |
https://repository.kpfu.ru/eng/?p_id=105471&p_lang=2 |
Resource files | |
|
Full metadata record |
Field DC |
Value |
Language |
dc.contributor.author |
Gilmullin Mansur Fayzrakhmanovich |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2015-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.available |
2015-01-01T00:00:00Z |
ru_RU |
dc.date.issued |
2015 |
ru_RU |
dc.identifier.citation |
Gilmullin M. F. The Experiment Check of the Efficiency of the Historical Component Formation in Teacher's Mathematical Methodological Culture / International Education Studies. - 2015/ -Vol 8, No 4. - Р. 218-230. DOI: 10.5539/ies.v8n4p218
|
ru_RU |
dc.identifier.uri |
https://repository.kpfu.ru/eng/?p_id=105471&p_lang=2 |
ru_RU |
dc.description.abstract |
International Education Studies |
ru_RU |
dc.description.abstract |
When teachers do not know the history of science well, when they misunderstand and underestimate its educational importance, it becomes a serious obstacle for the improvement of their methodological skills. This paper has a goal to describe author?s method how to teach the history of mathematics. This method is aimed at training math teacher?s profession-oriented qualities. These qualities form a historical component of teacher?s culture of mathematics and methodology. Besides, the paper describes the techniques and results of experimental tests for the efficiency of this method. These materials can be useful for teachers who create a cultural and historical atmosphere on math lessons at school and for university teachers who use historical mathematical ideas in their work.
Недостаточное знание учителями истории науки, непонимание и недооценка ее педагогического значения является серьезным препятствием в повышении их методического мастерства. Целью данной работы является описание авторской методики обучения студентов истории математики, направленной на формирование профессионально ориентированных качеств учителя математики. Эти качества составляют исторический компонент математико-методической культуры учителя. Описаны также методы и результаты экспериментальной проверки эффективности данной методики. Эти материалы могут быть полезными учителям, создающим культурно-историческую среду обучения математике в школе, и преподавателям вузов, применяющим историко-математические идеи в своей работе. |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.subject |
history of mathematics; future math teachers; teacher?s mathematical methodological culture; formation of historical component; math teacher?s profession-oriented qualities; история математики |
ru_RU |
dc.subject |
будущие учителя математики |
ru_RU |
dc.subject |
математико-методическая культура учителя |
ru_RU |
dc.subject |
формирование исторического компонента |
ru_RU |
dc.subject |
профессионально ориентированные качества учителя математики. |
ru_RU |
dc.title |
The Experiment Check of the Efficiency of the Historical Component Formation in Teacher's Mathematical Methodological Culture |
ru_RU |
dc.type |
Articles in international journals and collections |
ru_RU |
|