15 декабря 2023
Круглый стол "Педагогические инновации в преподавании лингвистических дисциплин" (Innovative Pedagogy in the Language Classroom)

14 декабря 2023 в рамках Казанского Международного Лингвистического Саммита (KILS-2023) состоялся Круглый стол «Педагогические инновации в преподавании лингвистических дисциплин» (Innovative Pedagogy in the Language Classroom), который был организован кафедрой языковой и межкультурной коммуникации Института филологии и межкультурной коммуникации Казанского федерального университета.

В работе Круглого стола приняли участие наши давнишние партнеры Балвант Синг и Манприт Каур (Партапский педагогический колледж, Индия), которые обратились к участникам и гостям Круглого стола с приветственным словом.

В программу научного мероприятия входили следующие доклады:

A. Abdrafikova, T. Pimenova, I. Yarmakeev (Institute of Philology and Intercultural Communication, Kazan Federal University, Russia). Examining the Impact of the Implementation of the PechaKucha Technology in the Foreign Language Teacher Training Program.

M. Ataeva (D. Azadi Turkmen National Institute of World Languages, Turkmenistan). Development of Bilingualism in Children.

A. Ashrapova (Institute of Philology and Intercultural Communication, Kazan Federal University, Russia). Features of Teaching Foreign Languages in a Multilingual Society.

Balwinder Kaur (Partap College of Education, India). Digital Transformation in Foreign Language Education.

Baishakhi Banerjee (Partap College of Education, India). Cognitive Linguistics: An Approach to the Study of Language.

Deborah Shechter (Tel-Aviv University, Israel). Managing Emotions in the Language Classroom.

L. Ilyasova (Institute of Philology and Intercultural Communication, Kazan Federal University, Russia), Juanja Mena (The University of Salamanca, Spain). Microteaching as a Tool for Pre-Service Teacher Development: A Systematic Literature Review.

G. Orazmukhametova (D. Azadi Turkmen National Institute of World Languages, Turkmenistan). Jewelry Vocabulary in the Poems of Makhtumkuli: Learning Models.

Larisa Olesova (University of Florida, USA), T. Pimenova (Kazan Federal University, Russia), Z. Yemelyanova, N. Alekseeva (Institute of Foreign Philology and Regional Studies, M.K. Ammosov North-Eastern Federal University, Russia), S. Sannikоva (Nizhny Novgorod Dobrolyubov State Linguistic University, Chelyabinsk State University, Russia). Using Learning Analytics in Quizizz and Google Classroom.

L. Svirina (Institute of Philology and Intercultural Communication, Kazan Federal University, Russia). The Issues of Young Teachers' Professional Adaptation.

L. Mukharlyamova (Institute of Philology and Intercultural Communication, Kazan Federal University, Russia). Features of Teaching English in a Bilingual Audience of A1 Level.

Участники и гости Круглого стола сумели заметить, что ученые и практики Восточного и Западного полушария (от Якутска до Флориды), представляя свое видение, во многом разделяют взгляды на проблемы преподавания лингвистических дисциплин. Также отрадно отметить, что уже в ходе работы завязывались научные контакты и обсуждались перспективы коллаборации вузов-участников Круглого стола.

Мы поздравляем всех докладчиков и слушателей с успешным проведением сегодняшнего научного мероприятия и с уверенностью говорим, что наше сотрудничество продолжается и развивается!

 

Источник информации: Абдрафикова А.Р., Ашрапова А.Х., Пименова Т.С.