ОСНОВНЫЕ ЧИСЛЕННЫЕ ПОКАЗАТЕЛИ 2018 ГОДА

Вхождение в Топ 125 международного рейтинга Times Higher Education и Топ 250 международного рейтинга QS в предметной области «Образование» и постоянный рост по ключевым параметрам. Кроме того, мы традиционно входим в тройку российских лидеров в области педагогических наук.

КОНФЕРЕНЦИИ

В ходе 2018 года наши ученые представили результаты своей научной работы на всех основных международных конференциях в области образования (AERA, BERA, WERA, ECER, ATEE, TEPE, EECERA, Cultural Diversity, Migration, and Education, Janusz Korczak Conference). Кроме того, нами был проведен крупнейший на постсоветском пространстве IV Международный Форум по Педагогическому Образованию совместно с международной ассоциацией исследований учителей и преподавания (ISATT) с индексацией материалов в БД WoS и Scopus (число участников >600). Подробности о предстоящем V Международном Форуме, который пройдет в мае 2019 года, можно найти здесь.

ПУБЛИКАЦИИ

2019

Khairutdinova R., Birman D., Kalimullin A., Gromova C., Semenova E.; Troska Z.. Attitudes toward cultural diversity: A study of Russian teachers 

Baklashova T.A.; ; Saienko N.V., Kalugina O.A.Rodriguez R.G.; A stage-by-stage approach to utilizing news media in foreign language classes at higher educational institutions 

Valeeva R.A.; ; Gladkova O.D., Timakina O.A., Mirzoeva F.R., Khalevina S.N.; A competency-based approach to training non-native english speaking student volunteers for international sporting events

Masalimova, AR; Korzhuev, AV; Vasbieva, DG; Galushkin, AA; Maydangalieva, ZA; Zaitseva, NA; Preservation Of National Languages As A Factor Of National Security In The Contemporary World

Usak M.; ; Vlckova J., Kubiatko M. The perception of biology by Czech lower secondary school students

Galimova E.G.; Konysheva A.V., Kalugina O.A., Sizova Z.M.; Digital educational footprint as a way to evaluate the results of students’ learning and cognitive activity in the process of teaching mathematics

Telegina N.V.; Drovosekov S.E., Vasbieva D.G., Zakharova V.L.; The use of project activity in teaching mathematics

Ribakova L.A.; ; Iskhakov R.H., Sturikova M.V., Dercach I.O., Smirnova S.V., Miroshnichenko V.I., . Applied bachelor degree programme as the direction of mobile social teachers training in the conditions of professional and mobile practice

Sibgatullina T.V.; Utemov V.V., Galushkin A.A., Zaitseva N.A.; Age heterogeneity of STEM educators
Masalimova A.R.; Mikhaylovsky M.N., Grinenko A.V., Smirnova M.E., Andryushchenko L.B., Kochkina M.A., Kochetkov I.G.; The interrelation between cognitive styles and copying strategies among student youth

2018

Valeeva, R., Baklashova, T., & Latypova, L. (2018). Management of Novice Teachers’ Induction to the Profession: Modernization of the Russian School Methodological System. Journal of e-Learning and Knowledge Society14(2).

Lynch, M.F., & Salikhova, N.R. (2018). Internal Motivation among Doctoral Students: Contributions from the Student and from the Student’s Environment.

Yaraya, T. A., Masalimova, A. R., Vasbieva, D. G., & Grudtsina, L. Y. (2018). The development of a training model for the formation of positive attitudes in teachers towards the inclusion of learners with special educational needs into the educational environment. South African Journal of Education38(2), 1-9.

ЖУРНАЛ

В рамках САЕ постоянно ведется работа по международному продвижению журнала «Образование и саморазвитие». Ник Рашби – главный редактор журнала «Образование и саморазвитие», бывший редактор British Journal of Educational Technology. В 2018 году журнал вошел в БД Scopus.

 

БУКЛЕТ "ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ В КФУ"